Sustain World!

Información medianamente organizada

Criticism Over Coffee Cup Waste Leads to Starbucks Discount, Call to Go Biodegradable | Sustainable Brands

A successful campaign led by chef-turned-activist Hugh Fearnley-Whittingstall drew attention to a big problem: In the UK, less than 6 million takeaway hot beverage cups are recycled each year, while 7 million are thrown out each day. The attention led to an increased discount for Starbucks customers who bring their own coffee cups, as well as a call from a British natural plastics manufacturer for an increased focus on bio-based and biodegradable materials.

Origen: Criticism Over Coffee Cup Waste Leads to Starbucks Discount, Call to Go Biodegradable | Sustainable Brands

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

Información

Esta entrada fue publicada el 28 marzo, 2016 por en Economía circular.

Categorías

A %d blogueros les gusta esto: