Sustain World!

Información medianamente organizada

Majority of Global Seafood Consumers Putting Sustainability Concerns Over Price, Brand | Sustainable Brands

The largest-ever global analysis of attitudes toward seafood consumption, released today, has found that sustainability is a key driver for seafood purchases: Across 21 countries, sustainability is rated more highly than price and brand, with 72% of seafood consumers agreeing that in order to save the oceans, shoppers should only consume seafood from sustainable sources. 54% said they are prepared to pay more for a certified sustainable seafood product.

Origen: Majority of Global Seafood Consumers Putting Sustainability Concerns Over Price, Brand | Sustainable Brands

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

Información

Esta entrada fue publicada el 20 julio, 2016 por en Alimentos, Consumo, Pesca.

Categorías

A %d blogueros les gusta esto: