Sustain World!

Información medianamente organizada

Trending: Stella McCartney, C&A, WRAP Continue Pushing the Envelope on Sustainable Textiles | Sustainable Brands

Fashion is slowly shedding its negative rep as brands continue to embrace circular and forward-thinking practices that drive innovation and product durability. Only weeks after announcing a new partnership with Parley for the Oceans, luxury label Stella McCartney has made yet another push to keep the world’s oceans waste-free. Meanwhile, WRAP rereleased its Sustainable Clothing Guide, urging designers to enhance product durability, and C&A and DyStar shared insight into the process of developing C&A’s new Cradle to Cradle Certified™ GOLD T-shirts.

Origen: Trending: Stella McCartney, C&A, WRAP Continue Pushing the Envelope on Sustainable Textiles | Sustainable Brands

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Información

Esta entrada fue publicada el 29 junio, 2017 por en Economía circular, Ropa y similares.

Categorías

A %d blogueros les gusta esto: